Terug naar Inoreader

setrssreader

Nadat ik Reader van WordPress een tijdje als feedreader heb gebruikt ben ik nu terug bij Inoreader. Reader laat je niet zien wat je al gelezen hebt en er zitten nog wat bugs hier en daar, waardoor je bijvoorbeeld berichten van feeds waar je je net van hebt afgemeld toch nog te zien krijgt. Verder werken sommige feeds niet om welke reden dan ook, etc. Ik wil graag zoveel mogelijk simplificeren en van zoveel mogelijk apps af, maar Reader is gewoon (nog) niet geschikt om als feedreader te kunnen gebruiken.

Oké, terug naar Inoreader dan maar. En naar het gebruik van de RSS Subscription Extension voor Chrome. Recentelijk leerde ik dankzij 10원 Tips, dat er twee manieren zijn om de extensie met Inoreader te gebruiken. Òf je stelt het zo in dat je met een klik op de RSS-knop automatisch wordt geabonneerd òf je configureert het zo dat je eerst een voorbeeld van de feed in Inoreader krijgt te zien.

Dus, als je deze string gebruikt:

http://www.inoreader.com/?add_feed=%s

… word je meteen op de feed geabonneerd, maar…

http://www.inoreader.com/feed/%s

…geeft je eerst een voorbeeld van de feed in Inoreader, waarna je je al dan niet kunt abonneren. Die laatste optie vind ik op dit moment het prettigst, dus die ga ik voorlopig gebruiken.

Leave a Reply

